Places to see in ( Santa Teresa Gallura - Italy ) Torre di Longonsardo
Places to see in ( Santa Teresa Gallura - Italy ) Torre di Longonsardo
Santa Teresa di Gallura is situated on a rocky plateau about 44 meters above sea level, in the northern of Sardinia. A short walk from XX Settembre street quickly leads to the majestic Tower of Londonsardo built in the early sixteenth century, seen from a beautiful panoramic square, from which this photo was taken at dusk.
The Tower of Longosardo , built around 1590 at the behest of the king of Spain Philip II, rises with its mighty battlements on the spur of rock that bounds the town. The tower, from the circular section, is the largest built by the Spaniards in Sardinia.
It was due to the presence of the strategic structure, recently restored, that in 1720 Francesco Maria Magnon, the first commander of the area under the orders of the Savoy, wanted the development of Santa Teresa di Gallura.
( Santa Teresa Gallura - Italy ) is well know as a tourist destination because of the variety of places you can enjoy while you are visiting Santa Teresa Gallura . Through a series of videos we will try to show you recommended places to visit in Santa Teresa Gallura - Italy
Join us for more :
Fimi X8 SE - Torre di Longonsardo, Punta Falcone - Santa Teresa Gallura OT - 4K UHD
Volando su: Torre di Longonsardo, Piazza della Libertà - Punta Falcone - Santa Teresa Gallura OT - 4K UHD
TORRE DI LONGOSARDO
EN: On the northern most tip of Sardegna is located Santa Teresa di Gallura. On the promontory of Longosardo, the ancient name of Santa Teresa di Gallura, near the town, was built in the late sixteenth century, in blocks of granite, the Torre di Longosardo.
IT: Sulla punta più a nord della Sardegna sorge Santa Teresa di Gallura. Sul promontorio di Longosardo, antico nome di Santa Teresa di Gallura, nei pressi del centro abitato, sul finire del Cinquecento venne edificata, in conci di granito, la Torre di Longosardo.
FR: Sur la pointe la plus septentrionale de la Sardegna est situé à Santa Teresa di Gallura. Sur le promontoire de Longosardo, l'ancien nom de Santa Teresa di Gallura, à proximité de la ville, fut construit dans la fin du XVIe siècle, dans des blocs de granit, la Torre di Longosardo.
Degustazione alla torre del longosardo a Santa Teresa di Gallura
La torre del Longosardo è un luogo incantevole di Santa Teresa di Gallura e durante le nostre ultime vacanze abbiamo approfittato di un evento degustazione organizzato da unmaredivino.it per assaggiare i loro vini in una location unica al mondo: la torre del longosardo.
Vini che rispettano la loro terra nei sapori e nella struttura poi l'emozione di sorseggiarli con questo panorama è unica.
#winetours #amantidivino #visitaincantina #vinoitaliano #sardegna #unmaredivino
Site:
Instagram:
Presentazione Alle Sette di Notte, presso Torre Longosardo di Santa Teresa
Presentazione Alle Sette di Notte
un romanzo di Francesca Pirrone
presso la Torre di Longosardo
Santa Teresa di Gallura
Sardegna
Italy
Santa Teresa Gallura - Panorama Torre di Longonsardo
Santa Teresa Gallura OT - Panorama Torre di Longonsardo
SANTA TERESA DI GALLURA e CAPOTESTA - Sardegna - i viaggi del Circolo del Viaggiatore Lioni ( AV )
Santa Teresa Gallura (Lungòni in gallurese, Lungone in sardo, Lungùn in bonifacino, Lùngoni o Santa Tiresa in corso, Santa Trèisa in piemontese) è un comune di 5.211 abitanti della provincia di Olbia-Tempio.Il paese si snoda su un promontorio che guarda a Nord la costa meridionale della Corsica da cui è separata dalle Bocche di Bonifacio, distante appena 11 miglia da Capo Pertusato, a Nord-Est l'arcipelago della Maddalena, e ad ovest si affaccia sul Mar di Sardegna.Un luogo storico di particolare interesse è la Torre di Longosardo (edificata attorno al XVI secolo per ordine del re di Spagna Filippo II) situata sul lembo di roccia più estremo del paese. Quando nel 1720 l'isola passò ai Savoia venne inviato come comandante della torre Francesco Maria Magnon, che capì la necessità di creare un centro abitato nei pressi della fortezza. Il 12 agosto 1808 un decreto di Vittorio Emanuele I diede inizio alla fondazione di Santa Teresa, fu lo stesso re che disegnò la pianta del paese e decise il nome in onore di sua moglie: la regina Maria Teresa d'Asburgo-Este. A 3 km circa dal centro, nasce sotto una pineta secolare la Chiesa del Buoncammino, costruita nel XVII secolo: un luogo di straordinaria quiete e di natura incontaminata.
CAPO TESTA è una piccola penisola (in realtà un'isola, poi artificialmente collegata alla terraferma) situata nel nord della Sardegna, a pochi chilometri da Santa Teresa di Gallura.
Si affaccia sulle Bocche di Bonifacio ed è collegata alla terraferma da uno stretto istmo, lungo il quale si estendono due spiagge. Il promontorio è costituito dalle tipiche rocce granitiche galluresi erose dal vento ed ha un perimetro di circa dieci chilometri.
Capo Testa era utilizzata al tempo dei romani sia per la posizione strategica sia per approvvigionarsi del granito presente che veniva estratto e trasportato a Roma.
Dagli inizi degli anni settanta Capo Testa ha iniziato il suo sviluppo turistico ed è considerata una dei siti più belli ed apprezzati della Gallura e dell'intera Sardegna.
Capo Testa è un sito di interesse comunitario (S.I.C.), istituito ai sensi della Direttiva Comunitaria Habitat ed inserito nel sistema di aree dedicate alla conservazione delle biodiversità, appartenenti alla Rete ecologica Natura 2000[1].Sul promontorio di Capo Testa è presente un faro di fondamentale importanza per la navigazione nel tratto di mare delle Bocche di Bonifacio.Le spiagge riparate vengono utilizzate per il nuoto da parte dei turisti.Da Capo Testa sono ben visibili le Isole Lavezzi e la parte meridionale della Corsica.
Ho creato questo video con l'Editor video di YouTube (
La spiaggia di RENA BIANCA a SANTA TERESA GALLURA
Dalla piazza più alta di un rinomato borgo turistico del nord Sardegna, ti apparirà l’incantevole ‘sabbia bianca’: sarà un ricordo indelebile della tua vacanza nel quale ti immergerai al termine di una lunga e ‘dolce’ discesa.
Un paradiso dai colori abbaglianti e dalla limpida purezza a pochi passi dal centro del paese. La Rena Bianca è la spiaggia cittadina di Santa Teresa Gallura, una cala lunga circa 700 metri, con fondale basso e sabbia soffice, sottile e (come dice il nome) bianchissima, che sul bagnasciuga assume riflessi rosa, grazie a minuscoli frammenti di corallo. La vedrai apparire dalla cima di un colle dove si apre la piazza principale del borgo costiero, e non vedrai l’ora di arrivare laggiù, in fondo a una discesa di 300 metri e a una scalinata, che percorrerai tutta d’un fiato.
La spiaggia è incastonata da falesie e profumata dalla macchia mediterranea. La penisola di Municca e l’isolotto di Municchedda la proteggono dal vento di ponente, il promontorio dove si erge la cinquecentesca Torre di Longosardo la riparata a levante. Le acque argentate e fresche ammaliano il visitatore assumendo mille tonalità dal blu al turchese, passando per il verde, e sono sempre limpidissime. La Rena Bianca si è aggiudicata più volte il riconoscimento ‘Bandiera Blu’ della Foundation for environmental education per qualità delle acque, coste immacolate e servizi che garantiscono al turista comfort e sicurezza. Amata dai diver, così come dai bambini, la spiaggia è accessibile a diversamente abili e ricca di servizi, ampio parcheggio e punti di ristoro. Stabilimenti balneari affittano patini e natanti, attrezzatura da relax e da esplorazione subacquea.
Nel territorio di Santa Teresa puoi ammirare tanti altri gioielli: a est del centro abitato, nell’estrema punta a nord dell’Isola, ci sono la pittoresca Cala Sanbuco, la suggestiva Cala Balcaccia e La Marmorata, ampia e attrezzata. Verso Palau, le piscine naturali di granito della Valle dell’Erica, la lunghissima Porto Liscia-Sciumara, patria del windsurf, e la pace incantevole della Conca Verde. A occidente c’è Capo Testa, penisola-promontorio unita alla terraferma da una lingua di sabbia che forma due spiagge, Rena di Ponente (o Taltana) e Rena di Levante. Sempre nel promontorio si assiste allo spettacolo della Valle della Luna e di Cala Grande. Vicino le calette rocciose di Santa Reparata e, lungo la litoranea per Castelsardo, l’accattivante Lu Pultiddolu, da cui giungerai sino alle dune di Rena Majore, nel territorio di Aglientu.
Places to see in ( Sardinia - Italy ) Santa Teresa Gallura
Places to see in ( Sardinia - Italy ) Santa Teresa Gallura
Santa Teresa Gallura is a town on the northern tip of Sardinia, on the Strait of Bonifacio, in the province of Sassari, Italy. The southern coast of Corsica can be seen from the beach. The city is one of several possible locations for the ancient city of Tibula.
It has a permanent population of about 5,000, increasing to 10,000 to 15,000 with summer tourism. The main town square has various tourist shops and restaurants; many of these close in the off-season. Immediately to the north of the town is Rena Bianca, Santa Teresa's beach. In the summer this beach is almost always crowded, and the water is generally warm.
It was the location of a wooden cottage in the 1977 James Bond film The Spy Who Loved Me, into which a Ford Taunus containing Jaws (played by Richard Kiel) and three other men landed after ploughing off a road at the top of a cliff while in pursuit of Bond (Roger Moore).
( Sardinia - Italy ) is well know as a tourist destination because of the variety of places you can enjoy while you are visiting Sardinia . Through a series of videos we will try to show you recommended places to visit in Sardinia - Italy
Join us for more :
Spiaggia Rena Bianca - Santa Teresa di Gallura
Un paradiso dai colori abbaglianti e dalla limpida purezza a pochi passi dal centro del paese. La Rena Bianca è la spiaggia cittadina di Santa Teresa Gallura, una cala lunga circa 700 metri, con fondale basso e sabbia soffice, sottile e (come dice il nome) bianchissima, che sul bagnasciuga assume riflessi rosa, grazie a minuscoli frammenti di corallo. La vedrai apparire dalla cima di un colle dove si apre la piazza principale del borgo costiero, e non vedrai l’ora di arrivare laggiù, in fondo a una discesa di 300 metri e a una scalinata, che percorrerai tutta d’un fiato.
La spiaggia è incastonata da falesie e profumata dalla macchia mediterranea. La penisola di Municca e l’isolotto di Municchedda la proteggono dal vento di ponente, il promontorio dove si erge la cinquecentesca Torre di Longosardo la riparata a levante. Le acque argentate e fresche ammaliano il visitatore assumendo mille tonalità dal blu al turchese, passando per il verde, e sono sempre limpidissime.
VEN.09.AGO | SILENT TOWER NIGHT @ TORRE LONGONSARDO | #Silentsardiniafestival2019
Attimi di una serata mozzafiato ! #SilenTowerNight
#Silentsardiniafestival2019 #Santateresagallura
WWW.SILENTSARDINIAFESTIVAL.IT
+39 3208134483 | +39 3204682292
VEN.09.AGO | SILENT TOWER NIGHT @ TORRE LONGONSARDO
Riprese & Montaggio : Marco Caverna Alini & Marco Mari
Artist(s) Silent Tales : Ania Rizzi Bogdan, Antonio Sotgiu Concert(s) : Matteo Giorgioni - Piano 432 Hz | NAM - Fabio Fochesato Nicola Bucci 'Bucnic' - Massimo Bognetti Performer(s) : Hoopnotika Ornella Caponero | Michele Moi Aka Ziganviolin Audiodocumentary : Gianni Moi | Alessandra Prato | #MicheleMoi Organizzazione Generale : Giulia Campagna Assistenti produzione : Claudia Campagna | Perego Federica | Assia Foto : Claudio Muzzetto Luci : Andrea Leghissa Audio : Jacopo Moi
SILENT SARDINIA FESTIVAL Il primo Festival completamente #SILENT in terrtorio sardo e nazionale ! Finanziato da : Comune di Santa Teresa Gallura Realizzato da : Roerso Mondo Ass. Cult. In Collaborazione con : CoolTour Gallura | Sardinia Silent Events #Silentsardiniafestival #Eventi #GalluraFestival #Sardegna #EventiSardegna #Summer2019 #Estate2019 #TorreLongonsardo #FestivalSardegna
ANTINCENDIO IN GALLURA,Sardegna,Italy.17/8/2018
Operazioni di fine bonifica,incendio a Santa Teresa di Gallura... due Canadair e due elicotteri regionali. Ripresa di G.Zucchiatti.
Places to see in ( Santa Teresa Gallura - Italy )
Places to see in ( Santa Teresa Gallura - Italy )
Santa Teresa Gallura is a cheery seaside resort on the northern coast of Sardinia. The small town is in a lovely coastal setting, and although it is not particularly distinguished either historically or culturally, the resort makes a pleasant base for a holiday or for a seaside stopover when touring Sardinia. Gallura is the name of this part of Sardinia; the town is also known as Santa Teresa di Gallura or more simply as Santa Teresa. Santa Teresa Gallura can be reached by a bus service from Olbia, which has an international airport with flights from the UK and other countries. During the summer months there is also a direct bus from Alghero Airport, another destination for budget flights.
Most of Santa Teresa is fairly modern, but the well-kept, colourfully-painted streets are much more charming than most of Sardinia's other modern towns, and this resort has a very amiable atmosphere with a character of its own. The central square, Piazza Vittorio Emanuele, is a large open pedestrian space lined with cafe-bars and souvenir shops, coral and jewellery stores, and an agency selling boat tour tickets. The town's tourist information office is situated on an upper terrace overlooking the square, along with a tabacchi shop which sells bus tickets.
Strolling from Piazza Vittorio Emanuele down Via XX Settembre, past souvenir and gastronomy shops, places to eat and drink and some fine ice cream parlours, brings the visitor to a panoramic spot on a headland over the sea, with plenty of benches for admiring the view. The tip of the promontory is crowned by a historic watchtower, the Torre Longonsardo, which visitors can climb to admire the views. A footpath winds around the headland past the tower. The town beach (spiaggia), called Rena Bianca, is on the west of the headland, very close to the heart of town. In a small rocky bay, the beach is sandy and appealing, with the option of paying for loungers, parasols and facilities at a beach establishment.
On the opposite side of the promontory to the beach is Santa Teresa Gallura's harbour, in a deep inlet. Ferries from here cross the straits to Bonifacio in Corsica. Boat trips also operate from here to the archipelago of La Maddalena, a group of islands famous for their striking landscape and beaches. Boat excursions typically last the whole day and include stops for swimming and lunch. Along the coast to either side of Santa Teresa are further beaches, reachable down short access lanes from the main road. The nearby headland of Capo Testa offers opportunities for walking, swimming and diving.
Bus services operated by ARST run from Santa Teresa Gallura to Olbia, via Palau, the port for La Maddalena. Another route starts in Sassari and runs to Santa Teresa, calling in at the historic town of Castelsardo on the way. Tickets for these services should ideally be bought in advance; they are sold at the tabacchi shop in Piazza Vittorio Emanuele.
( Santa Teresa Gallura - Italy ) is well know as a tourist destination because of the variety of places you can enjoy while you are visiting Santa Teresa Gallura . Through a series of videos we will try to show you recommended places to visit in Santa Teresa Gallura - Italy
Join us for more :
Spiaggia Rena Bianca in Sardinia, Italy
Rena Bianca beach (Spiaggia Rena Bianca) is the main beach of Santa Teresa Gallura. It is situated just a few hundred meters north of the center of the ancient village. It has a length of about 200 meters and faces north, offering views of the tiny Isola Municca to the north-west, the white cliffs on the coast of Corsica to the north, and la Torre di Longonsardo to the east. In 2018, Rena Bianca received a ‘blue flag’ award, meaning it has excellent bathing water, high-quality tourism facilities and a strong focus on environmental sustainability. For these reasons the beach is on our list of Best Beaches in North Sardinia. It’s also well equipped: plenty of sun loungers and umbrellas, pedal boats, and canoes are available for rent. There’s a bar nearby on the hill that serves snacks and drinks. It’s a very good beach for families with children, as the water here remains shallow for several meters, and the beach is sheltered from the Mistral winds. You’ll find some good snorkelling spots around the rocks. For some great holiday pictures, don’t forget to climb the hill of la Torre di Longonsardo and admire the amazing views and the colors of the sea, they are simply fantastic! As Santa Teresa is such a popular destination, Rena Bianca can get quite busy, especially in August when the Italians are on vacation.
If you’re out for a day of family-friendly adventure, you might want to have a closer look at Spiaggia Rena Bianca. This beach is home to some of the shallowest waters in Sardinia, making it ideal for even the tiniest travellers to have a good swim. From the beach, you have a clear view over to the island of Corsica where you can spot the 16th Century architecture of Torre di Longonsardo. If you feel like continuing your day with a scenic walk, there’s a convenient trail that heads along the coast from the eastern tip of the beach which will take you past some fantastically imaginative rock formations.
The 300 m long sand bay Spiaggia di Rena Bianca is located in the village Santa Teresa di Gallura at the northeast tip of Sardinia. There are paid parking places not far from the beach and you can also walk directly from the centre of the village to the beach. The very flatly sloping beach captivates with crystal-clear, turquoise water and a dreamlike scenery.In the distance you can see the limestone cliffs of Corsica and on the rocks next to the bay there is a historic Spanish tower with a viewpoint from which you have a wonderful view of the bay. There are no dangers on the beach. Only when there is a lot of swell should you exercise healthy caution and follow the instructions of the lifeguards. The beach is well known for bathing fun in the waves, because thanks to the very large standing area you can go swimming even with some swell.
The blue flag for excellent water quality
The well-known Bandiera Blu signals to the visitor that this dream beach has excellent water quality and good service. Behind the beach you can find food and drinks in beach bars and restaurants and on the beach a sunbed provider does not only rent sun beds, but also SUP boards, canoes, pedal boats and motorized inflatable boats. In summer it is advisable to book in advance, as it can become very crowded on the beach in July and August. The shallow beach is definitely recommended for families, as there are also inflatable trampolines in the water and occasional children's entertainment for the little ones from June to August. Lifeguards are stationed on the beach from June to September and there are free showers and public toilets with costs.
Like us and Join us at Xtreme Collections for more fun and knowledge.
Vacanze In Santa Teresa Gallura
Rena Bianca, Santa Teresa Gallura, Sardegna!
Santa Teresa Gallura, nord Sardegna
Santa Teresa Gallura, nord Sardegna. Storia e Tradizioni, Territorio e Cultura, Cucina, Mare, Spiagge, Sport, Vacanze. Qui trovi quello che non c'è altrove, concentrato in piccolo lembo di terra che emerge dal mare cristallino dalle mille trasparenze, che si allunga fino a sfiorare la Corsica, sfidando l'impeto delle Bocche di Bonifacio. Sogna quello che vorresti di più... è qui!
La Marmorata 28/12/2015 Santa Teresa Gallura
Questo è l'aspetto della meravigliosa baia de la Marmorata durante l'inverno 2015. Sullo sfondo, sul lato destro, si notano le isole dell'arcipelago de La Maddalena, sul lato sinistro, molto più vicini, gli isolotti de La Marmorata.
Casa indipendente in Vendita a Santa Teresa Gallura (OT)
soluzione semindipendente su due livelli, composta da soggiorno cucina a vista, due matrimoniali 1 cameretta doppi servizi tutto finestrato , cantina di mq 30 e ampio giardino di mq 100 ..a pochi km da s.teresa e meno di 2 km dalle spiaggie piu belle di s.teresa..ottima per famiglia
B&B PALAZZO ANTICO SANTA TERESA GALLURA SARDEGNA
Il B&B Palazzo Antico è situato al centro di Santa Teresa Gallura,offre svariati servizi ,dista solo 400 metri dalla splendida spiaggia di Rena Bianca,è possibile inoltre gustare specialità di mare e terra e ottime pizze cotte nel forno a legna.
Santa Teresa di Gallura
Sardegna????