ss Mto wa Mbu, Tanzania - Sep 2019
elephants, Pelicans, zebra, buffalos, hippos sightings in the park
Mafuriko yatikisa mto wa mbu
Arusha maasai market - tanzania
14 July 2017
Tanzania: Lago Manyara & Cammino sul Kilimangiaro - Parte 3/16
Abbiamo visitato parte del Lago Manyara fino alla fonte di acqua bollenteHot Spring. Il giorno dopo siamo andati a Moshi per prendere un autobus che ci porta alle pendici del Kilimangiaro. Da li proseguiamo a piedi fino alle cascate Mataruni attraversando piantagioni di caffé e banane. i Villaggi di case in legno e il verde accesso della vegetazione è uno spettacolo meraviglioso. Per salire sul Kilimangiaro fino all' Uhuru Peak, il punto più alto della montagna ci vuole almeno una settimana. Ci sono una decina di rotte da scegliere per risalire la montagna più alta d'Africa.
KILIMANGIARO: con i suoi tre coni vulcani Kibo, Mawenzi e Shira, è uno stratovulcano in fase di quiescenza, situato nella Tanzania nord-orientale. Con i suoi 5895 metri è la montagna più alta del continente africano e uno dei vulcani più alti del mondo. La salita consente un variegato e suggestivo mutamento di condizioni ambientali. Dapprima si attraversa la foresta e la savana, per raggiungere l'ampio pianoro vulcanico della Sella dei Venti, si passa quindi a paesaggi alpini fino ad arrivare alla neve sul cratere sommitale. In poche altre zone del mondo si ha una così grande concentrazione di situazioni climatiche ed ambientali.
La Machame route è una delle vie più belle e meno frequentate della grande montagna. Non ci sono rifugi e per questo i pernottamenti durante la scalata sono previsti in tenda tipo igloo a due posti. La salita alla montagna non presenta difficoltà tecniche, ma la lunghezza e la quota richiedono una buona acclimatazione e buona resistenza alla fatica.
PARCO NAZIONALE DEL LAGO MANYARA: Il Lake Manyara National Park, in Tanzania, è costituito da una striscia di terra lunga circa 50 km e larga tra i 6 e gli 8 km che include il lago omonimo e si estende fino al ripido versante occidentale della Rift Valley. Il parco si colloca non distante dal villaggio Masai di Mto Wa Mbu (in swahili: fiume delle zanzare), lungo la strada che porta ai più famosi parchi di Ngorongoro e del Serengeti, a soli 130 km da Arusha. Dal 1981 è riserva della biosfera. L'estremità settentrionale del parco è occupata da una fitta foresta primaria. Si alternano poi paesaggi tipici della savana, punteggiata da giganteschi baobab, boschetti di acacia, e foreste a galleria lungo i corsi d'acqua. Il parco è infatti attraversato da molti torrenti e dal fiume Endabash. All'estremità meridionale ci sono inoltre le sorgenti d'acqua calda Maji Moto.
Ngorongoro Safari Lodge | Ngorongoro Conservation Area - Tanzania
Ngorongoro Safari Lodge is located in the South of the Ngorongoro Conservation Area, Approx.
50 km southwest of Karatu Town. The luxury lodge is composed of 10 comfort-able luxury tents and as well as large dining and reception area.
ACTIVITIES
-Game Drives.
-Walking Safaris
-Nature Walks
-Cultural tour & dances
-Bushmen tour
-Photographic Safaris
-Bird watching
Visit Our Site:
Ngorongoro Safari Lodge online Gallery:
#NgorongoroSafariLodge #LuxuryLodge #Tanzania
KFC drive thru the South African way
Makonde Carver brief interview
African Blackwood (mpingo, pau preto, grenadilla) is the only type of wood that the Makonde will carve.
ARUSHA MUSEO CULTURAL HERITAGE TANZANIA 2017
Makonde Art: The Leon V. and Norrie Johnson Hirsch Collection
Taja Young interviewed Hyewon Yi, Wallace Gallery Director, about Makonde Art: The Leon V. and Norrie Johnson Hirsch Collection.
The Makonde Art presents a selection of ninety modern Makonde sculptures donated to Amelie A. Wallace Gallery in 2010 by Dr. Leon V. Hirsch, a retired professor of the School of Business at SUNY College at Old Westbury.
Camera/ Editor: Michelle Purpura
Makonde Carvings Showcase.mov
Kente weaving workshop at SGCI with Kwasi Asare
Kente Weaving Workshop at Serengeti Gallery & Cultural Institute... fun for all ages!
Serengeti National Park | Wikipedia audio article
This is an audio version of the Wikipedia Article:
00:00:20 1 History
00:02:25 2 Geography
00:04:40 3 Wildlife
00:08:06 4 Administration and protection
00:09:21 5 Proposed road across the northern Serengeti
00:10:26 6 Proposed extension of park boundaries to Lake Victoria
Listening is a more natural way of learning, when compared to reading. Written language only began at around 3200 BC, but spoken language has existed long ago.
Learning by listening is a great way to:
- increases imagination and understanding
- improves your listening skills
- improves your own spoken accent
- learn while on the move
- reduce eye strain
Now learn the vast amount of general knowledge available on Wikipedia through audio (audio article). You could even learn subconsciously by playing the audio while you are sleeping! If you are planning to listen a lot, you could try using a bone conduction headphone, or a standard speaker instead of an earphone.
Listen on Google Assistant through Extra Audio:
Other Wikipedia audio articles at:
Upload your own Wikipedia articles through:
There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance.
- Socrates
SUMMARY
=======
The Serengeti National Park is a Tanzanian national park in the Serengeti ecosystem in the Mara and Simiyu regions. It is famous for its annual migration of over 1.5 million white-bearded (or brindled) wildebeest and 250,000 zebra and for its numerous Nile crocodile and honey badger.
Carving_Statue_Kenya.mov
A Kenyan carving Statues in Malindi. This was a group of self empowering citizens who
came together and formed a group to help each other by carving and selling wooden carvings.
Amazing art!
Cinematographer: Roy WAnguhu