Pronti Partenza...Via - SALO' la Magnifica Patria
Pronti Partenza...Via TRIP fa tappa a SALO' località adagiata lungo un golfo della sponda bresciana del Lago di Garda. Il borgo, di antica origine romana, divenne molto importante in epoca tardomedievale quando si distinse come capoluogo della Comunità di Riviera sotto il dominio della Serenissima, che le conferì il titolo di Magnifica Patria e rimase una provincia autonoma sino all'epoca napoleonica.
In epoca più recente fu sede di alcuni ministeri della breve Repubblica Sociale Italiana che trovarono collocazione in alcuni dei più grandi palazzi signorili della città.
Oggi Salò è una piacevole località di villeggiatura, protetta da dolci colline moreniche e affacciata sul più grande lago d'Italia.
Una realizzazione di Fabrizio Vaghi e Silvia Sissa
Grafica, montaggio e regia di Fabrizio Vaghi
Una produzione Vaghi per il mondo
Tutti i diritti riservati, Vaghi per il mondo, 2018 -
Vietata la duplicazione e la diffusione non autorizzata al di fuori del canale
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Guarda altre puntate di Pronti Partenza...Via, alla scoperta delle più belle città d'arte in Italia:
- serie TRIP (
- serie DISCOVERY (
Iscriviti al canale ( per rimanere sempre aggiornato su nuovi contenuti prodotti da Vaghi per il mondo e
continua a seguirci anche sui social network:
Places to see in ( Salo - Italy )
Places to see in ( Salo - Italy )
Salò is a town and comune in the Province of Brescia in the region of Lombardy on the banks of Lake Garda, on which it has the longest promenade. The city was the seat of government of the Italian Social Republic from 1943 to 1945, with the ISR often being referred to as the Salò Republic (Repubblica di Salò in Italian).
Although legend has it that Salò has Etruscan origins, recorded history starts with the founding by ancient Romans of the colony of Pagus Salodium. There are numerous ruins of the Roman settlement, as shown by the Lugone necropolis (in via Sant’Jago) and the findings (vase-flasks and funeral steles) in the Civic Archaeological Museum located at the Loggia della Magnifica Patria. The origins of the municipality of Salò are barely known: its autonomy from Brescia can be dated towards the end of the 13th century or the beginning of the next one, and the most ancient statues conserved by the city authorities are dated 1397.
From 1943 to 1945 Salò was the de facto capital (seat of government) of Benito Mussolini's Nazi-backed puppet state, the Italian Social Republic, also known as the Republic of Salò: Villa Castagna was the seat of the police headquarters, Villa Amedei was the head office of the Ministry of Popular Culture, Villa Simonini (nowadays Hotel Laurin) was the seat of the Ministry of Foreign Affairs and the Stefani Agency, which distributed official press releases, was located in Via Brunati.
Alot to see in Salo such as :
The Duomo di Santa Maria Annunziata (cathedral of the Annunciation to Saint Mary), rebuilt in late Gothic style in the 15th century. It has a noteworthy Renaissance portal by Gasparo Cairano and Antonio Mangiacavalli, paintings by Zenone Veronese (16th century), a Polyptych of Paolo Veneziano's school and a Madonna and Saints by Romanino.
The Palazzo della Magnifica Patria (Palace of the Magnificent Fatherland, 16th century). The palace is home to the Historical Museum of the Azure Ribbon, an exhibition of documents on Renaissance history, on Italy's colonial wars, the Spanish Civil War and the Resistance against Fascism.
The Communal Palace is the seat of the Civic Archaeological Museum, with findings from the ancient Salodium.
( Salo - Italy ) is well know as a tourist destination because of the variety of places you can enjoy while you are visiting Salo . Through a series of videos we will try to show you recommended places to visit in Salo - Italy
Join us for more :
Itinerari del Gusto_Lago di Garda.mov
Un susseguirsi di scorci incantevoli e località suggestive: ci troviamo sulle sponde del più grande lago italiano: il Lago di Garda, un territorio che grazie ad un clima particolarmente mite è in grado di offrire eccellenze enogastronomiche di assoluta qualità, dal vino all'olio, al tartufo.
Per conoscere da vicino la produzione vinicola più prestigiosa, il Bardolino, ci siamo recati con le nostre telecamere in una delle aziende agricole storiche della sponda veronese del lago.
Da una sponda all'altra del lago, da Bardolino a Salò, il Garda mostra un altro aspetto delle sue tipicità.
Presente nell'area del Garda in tutte le specie commestibili, il tartufo è particolarmente apprezzato e valorizzato sulla sponda bresciana del lago e nel suo immediato entroterra.
A Salò presso il Palazzo della Magnifica Patria, si è svolta sabato 15 gennaio a cura dell'Associazione Tartufai Bresciani una mostra mercato che ha visto protagonista il tartufo nero pregiato dell'Alto Garda Bresciano.
L'evento di Salò, alla sua prima edizione, si propone di far conoscere e valorizzare questo particolare tipo di tartufo dal profumo gradevole e leggermente agliato, dalle dimensioni variabili tra quelle di una noce e quelle di una mela e la cui maturazione avviene nel periodo da novembre a marzo.
Pronti Partenza...Via - BRESCIA la Leonessa d'Italia #documentario
In questa puntata di Pronti Partenza ...Via viene presentata BRESCIA, seconda città della Regione Lombardia, già in epoca romana importante centro del nord Italia.
I resti di Brixia e le importanti testimonianze del periodo longobardo e carolingio conservati nel Museo Santa Giulia hanno valso a Brescia l'iscrizione nella lista UNESCO del patrimonio dell'Umanità.
I primi insediamenti sorsero sul colle Cidneo dove in epoca medioevale venne edificato il castello, ampliato in epoca veneta.
Ogni periodo storico ha avuto in Brescia il suo centro in una piazza: piazza del Foro era il cuore della vita politica romana; la piazza del mercato divenuta Piazza Duomo ed ora Piazza Paolo VI era il cuore medioevale, dove oggi si affacciano il Broletto e le due Cattedrali, Duomo Vecchio e Duomo Nuovo.
L'epoca rinascimentale con i canoni di proporzioni porta alla costruzione della Piazza della Loggia, dove venne edificato in epoca veneta il palazzo simbolo della città: la Loggia appunto.
In età moderna una nuova piazza viene tracciata secondo lo stile monumentale dell'epoca fascista: è Piazza della Vittoria.
Ma Brescia è anche fervido centro culturale con eventi che trovano collocazione in diversi luoghi della città, ad iniziare dal Teatro Grande, tempio della cultura musicale e dell'opera.
Una realizzazione di Fabrizio Vaghi e Paolo Vaghi
Testi, grafica, montaggio e regia di Fabrizio Vaghi
Una produzione Vaghi per il mondo
Puntata condotta da Fabrizio Vaghi e Flavia Gilberti,
con la partecipazione di Laura Castelletti (Vicesindaco e Assessore alla Cultura del Comune di Brescia) e Fausto Lechi (Presidente Fondazione Brescia Musei).
Si ringrazia per la collaborazione il Comune di Brescia (settore musei cultura e biblioteche), la Fondazione Brescia Musei (in particolare Maria Cristina Ferrari), Film Commission, Fondazione Teatro Grande, Museo della Mille Miglia.
Tutti i diritti riservati, Vaghi per il mondo, 2014 -
Vietata la duplicazione e la diffusione non autorizzata al di fuori del canale
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Guarda altre puntate di Pronti Partenza...Via, alla scoperta delle più belle città d'arte in Italia:
- serie DISCOVERY (
- serie TRIP (
Iscriviti al canale ( per rimanere sempre aggiornato su nuovi contenuti prodotti da Vaghi per il mondo e
continua a seguirci anche sui social network:
Il Rivale - L'Osteria di Palazzo - Padenghe sul Garda (BS) Inaugurazione
Il Rivale - L'Osteria di Palazzo - Padenghe sul Garda (BS) Inaugurazione
PlayStyle PlayRestaurant
...Lasciamo che le cose... vadano...
Distesa su un incantevole golfo ai piedi del Monte S.Bartolomeo, con la più lunga passeggiata lungolago del Garda, Salò è la capitale dell'Alto Garda bresciano.
Protetta dai venti freddi del nord è caratterizzata da una lussureggiante vegetazione mediterrannea.
Salodium in epoca romana; nel Trecento diviene il capoluogo della riviera bresciana e della Magnifica Patria.
Nel 1901 Salò è stata quasi completamente distrutta da un terremoto. Ancora oggi, le rovine su cui è stata costruita la passeggiata, ricordano questa forte scossa.
Un pò fuori dalla città, nella parte sud della baia, si trova la famosa spiaggia di ciottoli, punto d'incontro ogni fine settimana, per gli appasionati del lago.
Anche la cucina ha dato fama a Salò: particolarmente le specialità di pesce che sono servite nei numerosi ristoranti in riva al lago, sono una vera squisitezza.
Il Brolo, Salò apartment Lake Garda
Il Brolo is a beautifully appointed 3 bedroom apartment available for holiday rental in Salò Lake Garda, Italy, from and
SCUDERIA CASTELLO - AGRITURISMO, LAGO DI GARDA
Venite a trovarci e vi daremo l’opportunità di trascorrere una vacanza all’insegna del benessere, del relax e del divertimento.
*************
Via Castello 10, 25088 Gaino di Toscolano Maderno (BS)
Tel: 0039 0365 644101
E-mail: info@scuderiacastello.it
Web:
Italie, Mantoue la ville des Princes mécènes
Palazzo Storico in Affitto, via Gasparo da salo' 71 - Salò - Centro Storico Pregiato
Vedi tutti i dettagli dell'annuncio su Getrix:
Descrizione annuncio:
IN SPLENDIDA CASA D'EPOCA INTERAMENTE RISTRUTTURATA NEL CUORE DI SAL0' DISPONIAMO DI UN APPARTAMENTO FINEMENTE ARREDATO POSTO AL PIANO TERRA CON GIARDINO PRIVATO E PATIO, POSTO AUTO INTERRATO, CANTINA DISPOSTO SU DUE IVELLI E PRECISAMENTE AL PIANO TERRA CUCINA CHE SI AFFACCIA DIRETTAMENTE SUL PATIO E GIARDINO CON VISTA PISCINA, AL PRIMO PIANO UNA CAMERA MATRIMONIALE ED UNA SINGOLA CON Possibilità DI LETTO A CASTELLO BAGNO.
LE FINITURE SONO DI PREGIO TRAVI A VISTA SBIANCATE PARQUET.
E' NECESSARIA UNA CAUZIONE O FIDEJUSSIONE PER GARANTIRE UN BUON UTILIZZO DEI MOBILI ED UN FONDO SPESE PER LE UT
Classe energetica: E - Indice prestazione energetica: 123,07 kWh/mq annum
HELP CONSULENZE
Via Armando Diaz 34 - Brescia
Tel. 030302389 - 3407938390
Appartamento in Vendita da Privato - via garibaldi 1, Salò
Vedi tutti i dettagli dell'annuncio su ClickCase.it:
Descrizione annuncio:
Da Privato. privato,vende luminoso,prestigioso,elegante appartamento,vista lago,centrale 160 mq cosi composti:
ampio soggiorno,cucina abitabile,2 bagni,3 camere da letto,salone con balcone vista lago,cantina.
disponibile garage adiacente abitazione.
trattative riservate.
per appuntamento contattare rodolfo
cell 3287848096
email rodolfo.immobili@gmail.com
Classe energetica F 162,75 kWh/m²a
rodolfo
Tel. 3287848096
Sugram in Italy - Salo
Sugram's Ten-Minute Travelogues
You Bet Your Life: Secret Word - Water / Face / Window
Julius Henry Groucho Marx (October 2, 1890 -- August 19, 1977) was an American comedian and film and television star. He is known as a master of quick wit and widely considered one of the best comedians of the modern era. His rapid-fire, often impromptu delivery of innuendo-laden patter earned him many admirers and imitators. He made 13 feature films with his siblings the Marx Brothers, of whom he was the third-born. He also had a successful solo career, most notably as the host of the radio and television game show You Bet Your Life. His distinctive appearance, carried over from his days in vaudeville, included quirks such as an exaggerated stooped posture, glasses, cigar, and a thick greasepaint mustache and eyebrows. These exaggerated features resulted in the creation of one of the world's most ubiquitous and recognizable novelty disguises, known as Groucho glasses, a one-piece mask consisting of horn-rimmed glasses, large plastic nose, bushy eyebrows and mustache.
Groucho Marx was, and is, the most recognizable and well-known of the Marx Brothers. Groucho-like characters and references have appeared in popular culture both during and after his life, some aimed at audiences who may never have seen a Marx Brothers movie. Groucho's trademark eye glasses, nose, mustache, and cigar have become icons of comedy—glasses with fake noses and mustaches (referred to as Groucho glasses, nose-glasses, and other names) are sold by novelty and costume shops around the world.
Nat Perrin, close friend of Groucho Marx and writer of several Marx Brothers films, inspired John Astin's portrayal of Gomez Addams on the 1960s TV series The Addams Family with similarly thick mustache, eyebrows, sardonic remarks, backward logic, and ever-present cigar (pulled from his breast pocket already lit).
Alan Alda often vamped in the manner of Groucho on M*A*S*H. In one episode, Yankee Doodle Doctor, Hawkeye and Trapper put on a Marx Brothers act at the 4077, with Hawkeye playing Groucho and Trapper playing Harpo. In three other episodes, a character appeared who was named Captain Calvin Spalding (played by Loudon Wainwright III). Groucho's character in Animal Crackers was Captain Geoffrey T. Spaulding.
On many occasions, on the 1970s television sitcom All In The Family, Michael Stivic (Rob Reiner), would briefly imitate Groucho Marx and his mannerisms.
Two albums by British rock band Queen, A Night at the Opera (1975) and A Day at the Races (1976), are named after Marx Brothers films. In March 1977, Groucho invited Queen to visit him in his Los Angeles home; there they performed '39 a capella. A long-running ad campaign for Vlasic Pickles features an animated stork that imitates Groucho's mannerisms and voice. On the famous Hollywood Sign in California, one of the Os is dedicated to Groucho. Alice Cooper contributed over $27,000 to remodel the sign, in memory of his friend.
In 1982, Gabe Kaplan portrayed Marx in the film Groucho, in a one-man stage production. He also imitated Marx occasionally on his previous TV sitcom Welcome Back, Kotter.
Actor Frank Ferrante has performed as Groucho Marx on stage for more than two decades. He continues to tour under rights granted by the Marx family in a one-man show entitled An Evening With Groucho in theaters throughout the United States and Canada with piano accompanist Jim Furmston. In the late 1980s Ferrante starred as Groucho in the off-Broadway and London show Groucho: A Life in Revue penned by Groucho's son Arthur. Ferrante portrayed the comedian from age 15 to 85. The show was later filmed for PBS in 2001. Woody Allen's 1996 musical Everyone Says I Love You, in addition to being named for one of Groucho's signature songs, ends with a Groucho-themed New Year's Eve party in Paris, which some of the stars, including Allen and Goldie Hawn, attend in full Groucho costume. The highlight of the scene is an ensemble song-and-dance performance of Hooray for Captain Spaulding—done entirely in French.
In the last of the Tintin comics, Tintin and the Picaros, a balloon shaped like the face of Groucho could be seen in the Annual Carnival.
In the Italian horror comic Dylan Dog, the protagonist's sidekick is a Groucho impersonator whose character became his permanent personality.
The BBC remade the radio sitcom Flywheel, Shyster and Flywheel, with contemporary actors playing the parts of the original cast. The series was repeated on digital radio station BBC7. Scottish playwright Louise Oliver wrote a play named Waiting For Groucho about Chico and Harpo waiting for Groucho to turn up for the filming of their last project together. This was performed by Glasgow theatre company Rhymes with Purple Productions at the Edinburgh Fringe and in Glasgow and Hamilton in 2007-08. Groucho was played by Scottish actor Frodo McDaniel.
Drone Passeggiata a Sarnico
This video is about Drone Passeggiata a Sarnico