Da Aci Castello a Taormina
Visita di Aci Castello, Aci Trezza, Acireale, Taormina e Isola Bella. Riprese di Taormina da Casteltauro.
Credits:
*Camera: iPhone 6s, Editing: IOS iMovie
*Music: soundcloud.com (Inspirational successful business, Background Music, Clean Corporate)
Aci Castello nr Catania Sicily
A trip to Aci Castello nr Catania Sicily
ACI TREZZA (Aci Castello-Sicily-Italy) - FARAGLIONI DEI CICLOPI - STACKS OF CYCLOPS - f.to 4/3 -
Aci Trezza ('a Trizza in siciliano) è una frazione del comune di Aci Castello, nella città metropolitana di Catania. Centro peschereccio di antica e notevole tradizione, è famoso per il suo paesaggio. Si affaccia sul mar Jonio e dista circa 9 chilometri da Catania. Il panorama di Aci Trezza è dominato dai faraglioni dei Ciclopi: otto pittoreschi scogli basaltici che, secondo la leggenda, furono lanciati da Polifemo ad Ulisse durante la sua fuga. Poco distante dalla costa (a circa 400 m di distanza), è presente l'isola Lachea, identificata con l'omerica isola delle Capre e che attualmente ospita la sede di una stazione di studi di biologia dell'Università degli Studi di Catania. Tutta l'area è riserva marina dal 2004.
- sunday plans- silent partner -
Ho creato questo video con l'Editor video di YouTube (
Tour Acicastello (near Catania) - ENGLISH VIDEO
My links:
- Blog
- Ask
- Twitter
- Instagram @ConfortoSilvia
Ho in programma di fare altri video, quindi fatemi sapere le vostre richieste nei commenti oppure scrivere nell'apposito post sul mio blog (link sotto - Non è necessaria l'iscrizione)
Non dimenticate di mettere mi piace a questo video e di iscrivervi al mio canale per nuovi video!!
Un bacione!
VIDEO INTEGRALE Aci Castello , #aTuttaSicilia tour!
Aci Castello ora!
Questo è #aTuttaSicilia tour!
Forza che il 5 novembre è vicino!
Aci Castello- Aci Trezza (CT).wmv
Aci Castello è un comune di 18.205 abitanti della provincia di Catania.Si narra che Aci Castello e le altre Aci traggano la propria origine da Xiphonia, misteriosa città greca scomparsa, probabilmente oggi in comune di Aci Catena. I poeti Virgilio e Ovidio fecero nascere il mito della fondazione alla storia d'amore tra una ninfa chiamata Galatea ed un pastorello chiamato Aci, e del ciclope Polifemo. In epoca romana esisteva una città chiamata Akis, che partecipò alle guerre puniche.La storia della medievale Jachium e poi dell'araba Al-Yag coincide strettamente con quella del Castello di Aci da cui si può desumere buona parte degli avvenimenti storici ed a cui si rinvia.Sotto il dominio spagnolo, nel XVII secolo, il notevole sviluppo economico di Aquilia Nuova (Acireale) causò contrasti e rivalità con gli altri casali che chiedevano l'autonomia amministrativa. Vi sarà quindi la separazione dei casali di Aci. Nacquero: Aci Bonaccorsi (1652), Aci Castello (1647) (comprendente anche Aci Trezza), Aci S.Filippo ed Aci Sant'Antonio (1628) (comprendente anche Aci Valverde, Aci S.Lucia ed Aci Catena).Nel XIX secolo, nell'allora borgo marinaro di Aci Trezza, lo scrittore Giovanni Verga ambientò il romanzo "I Malavoglia".Acicastello ricade nel territorio di Aci, ossia quei centri che hanno una storia che li ha accomunati per diversi secoli e la stessa discendenza nel mito di Aci e Galatea. Il mito risale al I secolo a.C. ed è riportato nelle Metamorfosi di Ovidio. Il pastorello Aci amava Galatea, ninfa delle acque, che dimorava nel mare antistante la costa acese. Ma ella era amata anche da Polifemo, un ciclope che per quellamore rifiutato soleva calmare la sua ira lanciando massi infuocati dallEtna. Polifemo un giorno sorprese la candida Galatea adagiata sul petto di Aci, impazzito dalla gelosia scaglio una parte del monte sul suo rivale, seppellendolo. La ninfa pianse il sul amato e leco di quegli strazi giunse fino a Giove che donò al giovane nuova vita. La roccia si fessurò ed Aci fu tramutato in limpido fiume per riversarsi in mare e riabbracciare in eterno il suo amore. Laltro mito è legato ai luoghi si riscontra nellOdissea di Omero. Ulisse (Nessuno) con i suoi uomini sbarcano sulla costa, ma si imbattono i Polifemo, che li sorprende nella sua caverna. Fatti prigionieri, il ciclope fa scempio di alcuni marinai, ma lastuto Ulisse riesce ad ubriacare Polifemo ed accecarlo del suo unico occhio posto al centro della sua fronte. Il Ciclope furente cerca di riprenderli, ma Ulisse ed i marinai superstiti prendo il largo con le navi, anche se inutilmente, Polifemo cerca di colpirli lanciando loro enormi massi, ovvero i faraglioni che stagliano antistanti la costa di Acitrezza.
Aci Castello is a city and comune in the Province of Catania in Sicily, Italy. The city is located 9 km north of Catania on the Mediterranean coast. The primary economic sectors are agriculture and industry (in Catania). The city is neighbored by Aci Catena, Acireale, Catania, San Gregorio di Catania and Valverde.
The city developed around the castle, which was built in 1076 by the Normans. In 1169, Aci Castello started to grow after an eruption of Mount Etna made the towns around it uninhabitable.
The Norman Castle, which was built from 1076 to 1081. It now serves as a museum The borough Aci Trezza with a beach
Font : Wikipedia
ACI TREZZA - The Cyclops Riviera - Catania, Sicily, Italy
follow us on:
facebook.com/footontheway
footontheway.wordpress.com
-~-~~-~~~-~~-~-
Please watch: NEW YORK, a spasso per la Grande Mela, Vlog#2 - Musei, biblioteche e Rockefeller
-~-~~-~~~-~~-~-
Sicilia in 500 - Aci Castello
Aci Castello, con la sua fortezza, i suoi colori e le Isole Ciclopi che si stagliano nel blu cobalto, è stata la seconda tappa del mio tour Sicilia in 500.
Tra rupi, colate laviche e panorami da paura... benvenuti nel catanese!
Four Points by Sheraton Catania Hotel **** Hotel Review 2017 HD, Catania, Italy
Save money booking hotel Four Points by Sheraton Catania Hotel in Catania, Italy
Book now
...
Property Location
With a stay at Sheraton Catania Hotel & Conference Center in Aci Castello (Cannizzaro), you'll be close to Norman Castle and Casa del Nespolo Museum. This 4-star hotel is within close proximity of Lachea Island and Historical Museum of the Landing in Sicily 1943.
Rooms
Make yourself at home in one of the 169 air-conditioned rooms featuring refrigerators and minibars. Rooms have private balconies. Complimentary wireless Internet access keeps you connected, and flat-scree...
ACI CASTELLO * ACIREALE SICILY NEEDS LOVE
Sicily is a fertile island, thus plundered from age to age by waves of invaders and still now treated badly also by Sicilian people. Sicily needs love and its plea is evident through Claudio Arezzo di Trifiletti's photos: decorations of buildings, friezes and the sculpture of monuments, churches and fountains -stratified over the centuries- convey their yearning for love. The project Sicily needs love is a tour of Sicily with stops in the main cities in order to immortalize the details of the works of art; details which often are not considered by the Sicilians themselves, whose eyes are unaware and dulled by the greyness of ignorance or by dangerous indifference, and fed by frenzy of daily mediocrity. The videos show the cities' awakening in the playful gestures of the amoretti, in the hideous visages and the contorted gaze of the baroque decorations; their poking at the mythological sculptures of the fountains; and their blending with the architectural lines of churches, sometimes convoluted and sometimes essential. The aim of these pictures is to create an artistic documentary or to compose a subliminal short trough a quick sequence; moreover, all these images end with a last frame of ecstatic Madonna which breathes hope into those passersby who have the good fortune to glance at them.
Sicilia isola di luce Documentary
Acicastello, Acitrezza, Acireale.
Che il mare possa divenire suggerimento contemporaneo Claudio Arezzo di Trifiletti
Il mare di Acitrezza: fonte di vita e di morte celebrato nei Malavoglia così come ce lo descrive il Verga.: Bestia famelica che si scontra con la natura umana.
Nelle terre mitologiche di Aci il mare oltre ad essere elemento naturale è incondizionata ispirazione per il popolo siciliano. In particolare il mare delle terre dell'est , quelle toccate dal levante e dallo scirocco, è il mare da cui sorge il sole e da cui è approdata la civiltà. Le immagini contrastanti della roccia nera e del mare cristallino incalzano nei paesaggi evocativi di antiche leggende e , nel crescendo musicale, irrompe il barocco leggero della regale Acireale. I video Sicily needs love raccontano una fiaba, quello della Sicilia, sostenendo l'idea che solo amandola è possibile abbracciarne in toto la straordinaria bellezza
La Sicilia isola feconda, ma depredata nella storia da ondate di incursori e ad oggi bistrattata finanche dagli stessi siciliani, ha bisogno di amore e la richiesta della nostra terra appare evidente attraverso gli scatti fotografici di Claudio Arezzo di Trifiletti: i decori degli edifici, i fregi e le sculture di monumenti, chiese e fontane stratificatisi nei secoli si muovono coordinati in un anelito di amore. Il progetto Sicily needs love è un tour della Sicilia con soste nelle principali città per immortalare, in scatti fotografici, i particolari delle opere che spesso rimangono celati agli occhi ignari degli stessi siciliani intorpiditi dal grigiore dell'ignoranza o dalla pericolosa indifferenza e nutriti dalla frenesia della quotidiana mediocrità. I video mostrano le città risvegliarsi nei gesti scherzosi dei puttini, nei visi mostruosi e negli sguardi stravolti dei decori barocchi, giocherellare con le sculture mitologiche delle fontane e amalgamarsi alle linee architettoniche a volte contorte altre essenziali delle chiese. Le immagini sono volte a creare un documentario artistico o a comporre in sequenze veloci un corto subliminale, ma tutte concluse da un ultimo frame di Madonne estatiche che infondono speranza a quei passanti che abbiano la fortuna di posare lo sguardo su di loro.
Marella Di Grande
Castello di Milazzo Castle Sicilia Sicily
Di Casa In Sicilia | LUXURY APARTMENT TOUR - Penthouse Duomo, Catania (Sicily)
Di Casa In Sicilia welcomes you to Penthouse Duomo, luxury holiday apartment with terrace right in the heart of Catania’s historic centre.
Exquisitely finished and furnished, the apartment features large terraces offering fabulous views of Mount Etna and Piazza Duomo with its Elephant’s fountain, symbol of the city. Its central location enables guests to easily reach on foot the shops on Via Etnea, the traditional fish market, the lively bars on the baroque Via Crociferi, as well as all the monuments, churches and tourist attractions of this city of art.
The property is also an excellent base for visiting the Etna Park, the towns of Aci Trezza and Aci Castello, Taormina and Syracuse.
DICASAINSICILIA WEBSITE /
FACEBOOK /
INSTAGRAM /
Palazzo Riggio Carcaci Aci Sant' Antonio Sicily
this is an ancient noble residence reduced to a state of total abandonment.
#AciSantAntonio #Sicily
ACI CASTELLO * ACIREALE ZOOM SICILY
LE TERRE DI ACI NEEDS LOVE, SICILY ISLAND OF LIGHT
Acicastello, Acitrezza, Acireale.
Che il mare possa divenire suggerimento contemporaneo Claudio Arezzo di Trifiletti
Il mare di Acitrezza: fonte di vita e di morte celebrato nei Malavoglia così come ce lo descrive il Verga.: Bestia famelica che si scontra con la natura umana.
Nelle terre mitologiche di Aci il mare oltre ad essere elemento naturale è incondizionata ispirazione per il popolo siciliano. In particolare il mare delle terre dell'est , quelle toccate dal levante e dallo scirocco, è il mare da cui sorge il sole e da cui è approdata la civiltà. Le immagini contrastanti della roccia nera e del mare cristallino incalzano nei paesaggi evocativi di antiche leggende e , nel crescendo musicale, irrompe il barocco leggero della regale Acireale. I video Sicily needs love raccontano una fiaba, quello della Sicilia, sostenendo l'idea che solo amandola è possibile abbracciarne in toto la straordinaria bellezza.
Sicily is a fertile island, thus plundered from age to age by waves of invaders and still now treated badly also by Sicilian people. Sicily needs love and its plea is evident through Claudio Arezzo di Trifiletti's photos: decorations of buildings, friezes and the sculpture of monuments, churches and fountains -stratified over the centuries- convey their yearning for love. The project Sicily needs love is a tour of Sicily with stops in the main cities in order to immortalize the details of the works of art; details which often are not considered by the Sicilians themselves, whose eyes are unaware and dulled by the greyness of ignorance or by dangerous indifference, and fed by frenzy of daily mediocrity. The videos show the cities' awakening in the playful gestures of the amoretti, in the hideous visages and the contorted gaze of the baroque decorations; their poking at the mythological sculptures of the fountains; and their blending with the architectural lines of churches, sometimes convoluted and sometimes essential. The aim of these pictures is to create an artistic documentary or to compose a subliminal short trough a quick sequence; moreover, all these images end with a last frame of ecstatic Madonna which breathes hope into those passersby who have the good fortune to glance at them.
Sicilia isola di luce Documentary 2012
La Sicilia isola feconda, ma depredata nella storia da ondate di incursori e ad oggi bistrattata finanche dagli stessi siciliani, ha bisogno di amore e la richiesta della nostra terra appare evidente attraverso gli scatti fotografici di Claudio Arezzo di Trifiletti: i decori degli edifici, i fregi e le sculture di monumenti, chiese e fontane stratificatisi nei secoli si muovono coordinati in un anelito di amore. Il progetto Sicily needs love è un tour della Sicilia con soste nelle principali città per immortalare, in scatti fotografici, i particolari delle opere che spesso rimangono celati agli occhi ignari degli stessi siciliani intorpiditi dal grigiore dell'ignoranza o dalla pericolosa indifferenza e nutriti dalla frenesia della quotidiana mediocrità. I video mostrano le città risvegliarsi nei gesti scherzosi dei puttini, nei visi mostruosi e negli sguardi stravolti dei decori barocchi, giocherellare con le sculture mitologiche delle fontane e amalgamarsi alle linee architettoniche a volte contorte altre essenziali delle chiese. Le immagini sono volte a creare un documentario artistico o a comporre in sequenze veloci un corto subliminale, ma tutte concluse da un ultimo frame di Madonne estatiche che infondono speranza a quei passanti che abbiano la fortuna di posare lo sguardo su di loro.
Marella Di Grande
Hotel Sole Castello in Taormina Sicily
October 2018
Grand Hotel Baia Verde **** Hotel Review 2017 HD, Catania, Italy
Save money booking hotel Grand Hotel Baia Verde in Catania, Italy
Book now
...
Property Location
Located in Aci Castello (Cannizzaro), Grand Hotel Baia Verde is convenient to Norman Castle and Lungomare di Ognina. This 4-star hotel is within close proximity of Seafront and Casa del Nespolo Museum.
Rooms
Make yourself at home in one of the 147 air-conditioned rooms featuring minibars and flat-screen televisions. Complimentary wireless Internet access keeps you connected, and satellite programming is available for your entertainment. Bathrooms have complimentary toiletri...
Travel guide for Taormina, Sicily
Sicily is an incredible island that has so much to offer, so let's explore it one city at the time. Starting with Taormina! Discover what's included in our signature city tour.
Travel to Italy with us:
Come say 'Hi!’
Facebook:
Instagram:
LinkedIn:
Twitter:
Visit our websites:
Luxury Hotels in Sicily Italy
Luxury Hotels in Sicily Italy Hotels
Hotel Novecento
Arch of Augustus, Marina Centro and Acquario di Cattolica are within driving distance of the Hotel Novecento. Piazza Cavour, Palacongressi di Rimini and Federico Fellini Museum can be reached with a 20 minute drive. Wireless internet is available throughout the hotel, ensuring you'll have no trouble staying connected during your trip. Take advantage of the hotel's express check-in/check-out facility which takes away many of the associated inconveniences, leaving you with more time to enjoy your trip. Guests will find many restaurants and shops in the area.
Hotel Piccolo Mondo
Lago di Livigno, Punt dal Gall Dam and Piz dal Diavel are within easy driving distance of the Hotel Piccolo Mondo. Samedan Airport (SMV) is a 50 minute drive from the hotel. Livigno city centre is within an easy 10 minute drive. The hotel is within a 10 minute walk to Carosello Cable Car and within a 20 minute walk is Mottolino Cable Car. Lej Minor is a 20 minute car ride from the hotel.
Hotel Villa Carlotta
The Hotel Villa Carlotta is about a 5 minute drive to the historical Taormina center (although cars are not allowed within the center itself). Here is a pedestrian walkway called the Corso Umberto, lined with shops and restaurants, as well as the ruins of the ancient Greek/Roman theater. Guests of the Hotel Villa Carlotta can drive to the city by the A18 motorway, or take trains or buses. The airport is in Catania, about an hour's drive away.
Hotel Villa Ducale
All rooms and suites in the Hotel Villa Ducale have an LCD TV, equipped with satellite and Sky TV, a direct dial phone, and free wireless Internet. The rooms have air conditioning, tea and coffee making machines, and a minibar. The large bathrooms have either a Jacuzzi bath tub and or a shower. The rooms have either a private balcony or a terrace with views of the sea.
La Rosa Dei Venti
Ancient stone hamlet situated in the hills of Enna, in the heart of Sicliy, a strategic point to visit the best that our country offers, from both the natural and cultural. The hamlet of about 200 square meters, located within our farm, offers 10 beds in 3 bedrooms (upstairs) wide and comfortable (2 quadruple and 1 double) each with private bath. Downstairs kitchen is equipped with every comfort, dining room, TV room and living room with fireplace and pool table. Adjacent to this hamlet there is an outbuilding of 70 sqm. This structure,
Registro Aurelia - Spring Meeting 2012 of the Registro Aurelia in Catania (Sicily)
Our spring meeting this year took us to Sicily, more precisely to Catania, and the Etna. 7 Aurelias met at Genova on Thursday to board the ferry with destination Palermo. A good occasion to renew friendships, and a forced 24 hours rest before the arduous task of navigating Sicilian roads.
On arrival on Friday night we drove the 210 km separating Palermo from Catania on the central highway, arriving round midnight at the hotel, where the other participants were waiting.
On Saturday all participants left for Aci Trezza where we saw the Faraglioni, those lava spires emerging from the sea, which are said to have been thrown by the cyclop Polyphemus at Ulysse's boat. We also visited the fort at Aci Castello and the Casa del Nespolo, scene of the novel I Malaviglia by Giovanni Verga, describing the life of a poor fishermen family in Sicily in the 19th century. That novel was used by Luchino Visconti for his neorealist film La Terra Trema. The following lunch enabled us to sample fish in all its variations, accompanied by the suitable liquid products of the island. The evening gala dinner took place at Palazzo Manganelli, superb 18th century Palace in Catania, on the main floor, with doors opening on a hanging garden. It was built following the earthquake of 1693 on the remains of the 14th century house. Meanwhile our cars were exhibited on the Piazza del Duomo, enjoyed by the numerous Saturday night public.
Sunday took us on the north side on the Etna, to Feudo Vagliasindi: Rural tourism at its best, a big villa on the north side of the Etna, near Randazzo, where we tasted local specialities. Nice period winery, with enormous oak barrels. Well worth a return visit and a night stay, very nice rooms are available ( In the evening we visited Catania, and the museum of the Cathedral.
Monday saw the cars climbing the Etna, enjoying themselves on a beautiful curvy road that was constructed under Mussolini, until we reached the funivia (cablecar) that takes you from 1910 m to 2500 m. From there special all terrain IVECOS and UNIMOGS took us further up to 3000 m, where we walked to a side crater that was smoking ominously. The last buffet which we took in a mountain restaurant was suitably accompanied by local musicians, playing Sicilian songs, and opera airs from Bellini. It was already time to say good bye, and to thank the organisers, who had cared so well for us over that long week-end.
(Sébastien Simon, May 2012)
Gita di Primavera 2012 del Registro Aurelia a Catania (Sicilia)
La nostra Gita di primavera di quest'anno ci ha portato in Sicilia, più precisamente a Catania, e sull'Etna. Il ritrovo di 7 Aurelia è stato a Genova il giovedì, per imbarcarsi sul traghetto con destinazione Palermo. Una buona occasione per ritrovare amicizie, e un forzato riposo di 24 ore, prima dell'arduo compito di guidare sulle strade siciliane.
Arrivati venerdì sera abbiamo percorso 210 km che separano Palermo da Catania sulla autostrada, arrivando verso mezzanotte presso l'hotel, dove gli altri partecipanti ci stavano aspettando.
Il sabato con tutti i partecipanti ci siamo diretti ad Aci Trezza, dove abbiamo visto i Faraglioni, quelle guglie di lava che emergono dal mare, che si dice siano stati gettate dal ciclope Polifemo sulla Barca di Ulisse. Abbiamo anche visitato il forte di Aci Castello e la Casa del Nespolo, scena del romanzo I Malaviglia di Giovanni Verga, che descrive la vita di una povera famiglia di pescatori nella Sicilia del XIX secolo. Da questo romanzo è stato tratto da Luchino Visconti il film neorealista La Terra Trema. Il pranzo di seguito ci ha permesso di degustare pesce in tutte le sue varianti, accompagnate da abbondanti libagioni con vini prodotti sull'isola. La cena di gala si è svolta in serata a Palazzo Manganelli, superbo palazzo del XVIII secolo a Catania, al piano nobile, con porte che si aprono su un giardino pensile. E 'stato costruito a seguito del terremoto del 1693 sui resti di una casa del XIV secolo. Nel frattempo le nostre vetture erano esposte sulla Piazza del Duomo, avvenimento apprezzato dai numerosi cittadini presenti il sabato sera.
Domenica ci ha portato sul lato nord dell'Etna, a Feudo Vagliasindi: il meglio del turismo rurale, una grande villa sul lato nord dell'Etna, nei pressi di Randazzo, dove abbiamo assaggiato le specialità locali. E degustato i vini di loro produzione con visita alla cantina con le sue enormi botti di rovere. Vale la pena di ritornare anche per una notte, essendo disponibili camere molto belle (
...
Top 15 Things To Do In Catania, Italy
Cheapest Hotels To Stay In Catania -
Best Tours To Enjoy Catania -
Cheap Airline Tickets -
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Here are top 15 things to do in Catania, Italy
All photos belong to their rightful owners. Credit next to name.
1. Teatro Romano -
2. Mount Etna -
3. Porta Garibaldi -
4. Basilica Cattedrale Sant’Agata -
5. Piazza Del Duomo -
6. San Nicoló l’Arena -
7. Ursino Castle -
8. Catania Museo Civico -
9. Monastero dei Benedettini -
10. Giardini Bellini/Parco Maestranze -
11. Lido Azzurro - Angello Petrozza / shutterstock
12. Catania Orto Botanico -
13. San Giovanni Li Cuti -
14. Aci Castello -
15. Via dei Crociferi -
For business inquiries contact us at:
citytravelyt@yahoo.com
catania,italy,top tourist attractions in italy,cheap things to do in italy,top tourist places in italy,what to do in sicily,italy tourism,things to do in sicily,catania tour,visit catania, travel catania, catania tourist, catania guide, catania attractions, things to do in catania, places to visit in catania, catania hotels, catania flights, catania airports